María Albert: “Ser a primeira muller alcaldesa de A Rúa é un orgullo e o que máis me gustaría é solucionar os problemas de abastecemento”
- La regidora valora positivamente los seis primeros meses de gobierno local y anuncia la creación del primer Reglamento de Participación Ciudadana para el municipio
María González Albert (BNG) cumple medio año al frente del Concello de A Rúa. Pasará a la historia como la primera mujer alcaldesa que ha tenido este municipio . Para ella es todo un “orguio” pues no imaginaba que iba a llevar el bastón de mando municipal. En tan poco tiempo, María González Albert ha demostrado tener una actitud conciliadora y, sobre todo, sentido común. Su apuesta es clara: abrir el Concello a los vecinos y ejercitar la transparencia.
El balance que realiza de estos primeros seis meses es positivo si bien “cando cheguei á Alcaldía, o Concello estaba nunha situación de paralización. Neste tempo, tratei de reactivar a actividade do Concello, facer as cousas con transparencia e abrir ó Concello á xente, e neste sentido xa estamos a preparar un Regulamento de Participación Cidadá, que será aprobado no vindeiro ano”.
La parte negativa para la regidora está en la situación económica, “dificultades financieiras que fustran moito pois sabes o que tes que facer pero non hai cartos para acometelo”.
En cuanto a la relación con el PSOE, con el que gobierna en coalición, y más concretamente con el teniente de alcalde, Luis Fernández Gudiña, al que deberá pasar el relevo de la Alcaldía dentro de dos años, señala que “a cousa vai ben”, hasta el punto que “non tivermos que reunirnos para o seguimento do pacto. Non ten adicación exclusiva e ven todos los días ó Concello, falamos a diario, e podemos ter opiniones políticas diferentes, lóxicamente, pero hai un entendimento bó”.
Sobre el grupo municipal del PP como oposición señala que “eu faría oposición de xeito diferente, de xeito xa a fixen. Ás veces se equivoca como sucedeu recentemente cas contas das festas. Agora mesmo nin facilita a laboura do gobernó local nin a obstaculiza”. Y reitera lo que ya ha manifestado en más de una ocasión en un pleno: “da a impresión que os populares teñen o costume de que cando non gobernan lles interesa que outras Administracións abandonen A Rúa y esto é unha forma de facer política anticuada, de hai máis de 15 anos”. En este sentido esgrime que “a situación económica é a que é. Parece que o PP quere remar en contra do Concello, pero eu sería a primeira en felicítalo públicamente si conseguise calquer cousa ou obras para A Rúa, non tería ningún inconvinte, todo o que veña para a Rúa é benvido”.
María Albert es partidaria de hacer las cosas por las buenas pues “somos adultos e responsables”, enemiga de “conflictos directos” y amiga “da honestidade”. Y lo que más le gustaría conseguir como alcaldesa es algo que no es visible: solucionar los problemas de abastecimiento que hacen mella en la localidad pues “a auga é de boa calidade pero temos problemas en barrios como o de Vilela e estamos buscando unha solución. Temos unha primera fase renovada e nos faltan dúas máis e iso me gustaría acadar para A Rúa”.
Concluye que “chegar a ser alcaldesa é todo un orguio e unha responsabilidade grande”. Considera que en términos generales y sociales, “parece que por ser muller hai que demostrar dez veces mais o que vales”, si bien cree que lo más importante es que “estamos a traballar por A Rúa”.
Y por ser la primera mujer alcaldesa de A Rúa, su foto quedaría estampada en la Consistorial como el único rostro femenino, hasta ahora, de no ser porque, a diferencia de otros ayuntamientos de la provincia, no existe la colección de fotografías de alcaldes del último siglo, una exposición de retratos que a ella le parece completamente innecesaria o irrelevante pues lo importante es contribuir desde la política a mejorar la calidad de vida de los vecinos del municipio.