La maleza sepulta tramos del Camiño de Inverno pero la excepción es Valdeorras, donde luce limpio
- Miembros de la Asociación Amigos do Camiño de Santiago por Valdeorras lo supervisaron a pie para conocer el estado de la ruta y volvieron a ratificar que hacen falta más albergues
La Asociación Amigos Amigos do Camiño de Santiago por Valdeorras supervisa cada año todo el trazado del Camiño de Inverno para comprobar en qué estado está, desde Ponferrada (León) hasta Santiago de Compostela pasando por Valdeorras. Este año, realizó la “inspección” el pasado 8 de septiembre, fecha en la que miembros del colectivo recorrieron a pie los 279 kilómetros de la ruta para ver “in situ” el estado del mismo.
Asunción Arias, presidenta de la citada asociación, manifestó que “todos os anos supervisamos o Camiño de Inverno de cabo a rabo para ver cómo se atopa, como están as sinais e que grao de limpeza ten. E tamén si hai mais albergues, que temos poucos, e cambios pois este camiño está moi vivo”.
Asunción Arias recuerda que hay etapas muy largas como la de Quiroga-Monforte (Lugo) y recorridos de más de 40 kilómetros en los que se sigue echando en falta más albergues.
Además, la asociación detectó una falta de limpieza por parte de muchos ayuntamientos, siendo la excepción Valdeorras, comarca en la que lucen limpios. “Sigue habendo un claro abandono da limpeza dos Camiños, con maleza, ata tal punto que cando fixemos a supervisión dos tramos tivemos que ir apartando a maleza para pasar polo Camiño. Si hai maleza, cubre os mojóns e frechas, fundamentais na ruta dos peregrinos. Fai falta maior sensibilidade dos Concellos”, apunta la presidenta del colectivo sin descubrir a los que no asumen dicha limpieza.
Eso sí, Asunción Arias pone como ejemplo a seguir a los Concellos de la comarca de Valdeorras, que están en general “moi implicados. Nesta zona , en comparación con outras zonas, o Camiño de Inverno é gloria bendita, está moito mais limpo”.
No obstante, apunta que próximamente, y una vez que el Camiño de Inverno está declarado como ruta jacobea desde el verano, “os concellos terán que recibir orzamento para afrontar dita limpeza”.
El único reproche que realiza a vecinos e instituciones de Valdeorras es que “aínda existe decoñecemento do trazado, faise necesaria unha excursionciña para que todo o mundo sepa por onde pasa o Camiño. Os alcaldes deberían ser os primeiros en facer o Camiño si ben hai algún que xa o fixo como é o do Barco”.