A Ruada: una “familia” unida por 25 años de teatro
- La Agrupación Cultural de A Rúa celebró este aniversario con una cena durante la que empezó a organizar las actividades del Entroido y las VII Xornadas de Teatro
La Agrupación Cultural A Ruada cumple 25 años y acaba de celebrarlo con una cena, en el Atrio de A Rúa Vella, que reunió a todos sus integrantes, durante la que, además de compartir una buena velada, aprovecharon para programar las actividades del año, entre ellas el Entroido y las VII Xornadas de Teatro de A Rúa.
En este aniversario recordaron el comienzo de la agrupación, a los fundadores y tuvieron una mención muy especial para Gelines Fernández, “que xa non está entre nós pero nun día como hoxe queremos recordala”, expresaron.
Carmen Álvarez es una de las fundadoras y señala que en 1991, coincidiendo con el Entroido, “xuntámonos varios vecinos e decidimos facer unha obra de teatro, a primeira parte de “Os Vellos non deben namorarse”, que estreouse o 24 de xuño daquel ano. Máis tarde, escenificamos O Remuiño. Actuábamos en Nadal, o verán e o Día das Letras Galegas . Eu empecei nova no teatro e hoxe xa son aboa. Facemos algo que nos gusta e ó mesmo tempo empuxamos para dinamizar o pobo”.
Por su parte,Moncho Díaz, uno de los actores del grupo, explicó que cada año que pasa la asociación tiene más ganas de trabajar y que todos sus miembros están implicados en ella al cien por cien. “A miña valoración persoal é moi boa, e cando ves que a xente lle gusta o que facemos nos anima aínda mais”. Cuenta que uno de los principales objetivos es fomentar el teatro y, para ello, organizan cada año, desde hace seis, las Xornadas de Teatro “para que a xente vexa o que se fai nesta zona, como aficionados, e o mesmo tempo intercambiar experiencias con outros grupos de dentro e fora de Galicia”. Indica que en este momento “temos proxectos novos e o reto é seguir”.
Además, la colaboración de A Ruada en los últimos años con el Concello es indiscutible, teniendo en cuenta que son los artífices de la Cabalgata de Reyes y O Enterro da Sardiña del Entroido en A Rúa, que cada año cobra más fuerza.
Manuel Martínez García, otro de los actores, señala que en los últimos 25 años “convertímonos en unha auténtica familia, levamos seis anos saíndo das fronteiras de Galicia como grupo de teatro, e iso facilita coñecer xente”. Señala que “colaboramos sempre co Concello e o que máis nos gusta e que os vecinos nos valoren o traballo. Estamos satisfeitos pois preparamos todo con moito agarimo”. En cuanto a su experiencia personal en A Rúada, dice que “é moi gratificante, o teatro axuda a estar vivo, a manter as as capacidades, esperta a mente. M eterte na pel de todo tipo de personaxes date unha sensibilidade especial, sobre todo respecto a problemas sociais”, concluye.
Galería: